Monday 16 May 2011

Makan Menyumpah

Buah cempedak dikenali sebagai 'multiple fruit' memandangkan ia terdiri daripada gugusan banyak bunga betina dalam satu jambak. Buah cempedak mengambil masa 100 hingga 120 hari untuk masak setelah bunganya mengorak.Buah Cempedak juga hampir sama dengan buah nangka di mana kulitnya dipenuhi dengan duri-duri halus yang pendek. Walaubagaimana pun buah Cempedak adalah lebih kecil dari buah Nangka.

Sedikit ulasan mengenai chempedak yang gua rembat dari wikipedia.Gua memang suka ngan buah chempedak. Lagi2 chempedak goreng. Sekali 'ngap je'. Abes...ngan biji2 gua telan. gua nak cerita pasal chempedak ni kerna gua rasa sekarang chempedak telah diexplotasikan. So gua nak semua chempedak2 di dunia ni lebih berhati2. Jangan sampai diri anda di explotasikan!!!!

Satu hari tu gua ajak awek gua dating. Lama beb tak dating. Rindu. Tapi gua tak ajak dating cara terang2. Gua SMS

"Lu kerja ka arini???"tanya gua.

"keja pagi bro gorilla"jawab dia

"ok cantik,kul 3 ni wa nak jumpe client kat subang. Wa tunggu lu balik kije. G makan xpon maen golf"

"ada talk ni..kul 4 lebih baru abes..tapi sy pakai t shirt cikai ni"

"xpe awk mmg dah cantik pon"puji gua ikhlas.

"tunggu tempat biasa"

Dan selang seminit gua telifon client gua

"sowi en bla bla,cancel la jumpe kat shah alam,kiter jumpe kat subang. saya ada keja kat sana. Pukul 2.30 ok??"..."ok"kata en bla bla. Hahahhaha.Rancangan gua berhasil.

Gua lepak ngan client sampai kul 3.45. So gua ada lebih kurang sejam lagi nak tunggu awek gua. Malas nak lepak mamak,gua amek keputusan jalan2 kat SS14 Subang. And gua terjumpa satu warung jual chempedak goreng,pisang goreng,keropok lekor goreng. Cantik!!!chempedak goreng..nafas gua kuat turun naik,nafsu gua memuncak.Macam tu la keadaan gua kalau jumpe chempedak goreng.hahahahahah

"Makcik,chempedak 2inggit"order gua.

"nah" hulur makcik tersebut.

Gua kira chempedak tu ada 4 ketul je. "eh makcik saya nak 2inggit"

"betul la tu,singgit 2 ketul"jawab makcik 2 selamba

Tiba2 gua beremosi.Singgit 2 ketul.Gile khinzir makcik ni. Tanpa disuruh gua terus membebel depan makcik tu. Memang tak patut singgit 2 ketul kan! Kalau 3 ketul ok gak la. Aku dapat rasakan yang makcik tu nak p haji secepat yang mungkin. Dan disini juga aku mula perasan yang chempedak sedang dieksplotasikan!!!! Sambil telan chempedak goreng,mulut gua tak henti2 menyumpah makcik tu. Cinabeng!!!

1 comment:

  1. x sangka cite cempedak dah bebulan yg lepas ko tulis dlm blog !!~ wwahahahahahaha
    gerenti marah sgt ngan pakcik tu kan. wahahaha
    glamer pakcik tu kisah dia ko tulis dlm internet. ko jumpa pakcik tu balik amek gambo dia lagi kembang pakcik tu. kot2 laris la cempedak dia kan.ari2 ko mkn cempedak pereee. !!~
    hahahahaha bernas x idea gua ni?? :D

    ReplyDelete